Gymnasiek(v)alet…..

Av Pia Hansson | Publicerat 9 februari, 2016

Inför gymnasievalet pågår kampanjen “dintalang.se”. Kampanjen  ingår som en del i Yrkesutbildningens år 2016 som är en satsning för att höja yrkesutbildningens kvalitet och attraktionskraft. Bakom satsningen står WorldSkills Sweden där regeringen och arbetsmarknadens parter samverkar. WorldSkills Sweden, som driver kampanjen dintalang.se och som är ett trepartssamarbete mellan LO, Svenskt Näringsliv och staten genom Utbildningsdepartementet, Skolverket och YH-myndigheten arbetar för att ungdomar ska upptäcka att de yrkesförberedande programmen är ett smart val och en bra start på karriären samt för att öka kvalitet, status och intresse för yrken inom bygg, design, industri, it, service, vård- och tekniksektorn.

Läs mer på www.dintalang.se om att välja ett YRKESPROGRAM, om VUXENMYTER samt om att ta vara på DIN TALANG….
https://youtu.be/NFIKHSN6jQE

Dela inlägg